Annons:
Etikettskolor
Läst 5203 ggr
[Tangolima]
2011-09-29 18:52

Skörpinge småskola.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa en klassbild från Skörpinge småskola 1:a klass 1956-57. Jag sitter längst ner 1:a från vänster.(Tony Linde) Lärarinnan hette Alda Larsson,var mycket snäll! Jag undrar om det finns någon som har några bilder på skolhuset som låg vid korsningen Höjavägen-Sandvägen? Undrar också villket år de rev den?

Annons:
AndersE
2011-09-29 21:16
#1

#0 Hej,

Det finns en person i Strövelstorp so kan väldigt mycket om Strövelstorp och nog även har bilder eller vet vem som har.

Just för tillfället har hans namn fallit ur mitt minne, men jag kommer snart på det. Annars kanske Johan hjälper mig…

KjellRu
2011-10-01 12:21
#2

Anders! Hur fick Du ihop Strövelstorp med Skörpinge skola???

Tänkte Du på Bo Larsson? Du kanske inte har fått beskedet att han dog förra lördagen.

AndersE
2011-10-01 13:09
#3

Ój, jag läste inte längre än till S tydligen…

Och så tråkigt med Bo! Jag pratade med honom senast jag var i Sverige, bara några veckor sedan. En väldigt sympatisk och fin människa!

[Tangolima]
2011-10-02 19:30
#4

Var det Bo Nilsson som gick i min klass? han var också född 49 som jag, sitter på klassbilden som nummer 3 från vänster har glasögon.

KjellRu
2011-10-02 20:43
#5

#4. Nej, Bo Larsson, han bodde i Strövelstorp.En fantastisk person,som kunde allt om det gamla Strövelstorp och hade en fantastisk trädgård. Vad blir det av denna nu?????

Han var även tidigare Medarbetare i Lokalhistoriska föreningens styrelse,där han bidrog med mycket kunskap och fina bilder. Han lämnar ett stort tomrum efter sig.

[Tangolima]
2011-10-03 12:10
#6

Jag ber om ursäkt! Det var feltänk av mig.Jag tänkte på Bo Nilsson men det var Bo Larsson.Det är bra att du håller reda på oss Kjell.

Mvh/Tony

Annons:
Upp till toppen
Annons: