Annons:
Etikettövrigt
Läst 2990 ggr
Ronny-K
2012-05-05 10:12

Nu lämnar jag Ängelholm..

..men inte så långt. Skall bara till Helsingborg o ta en tura som väl de flesta Ängelholmare någon gång gjort  för att handla, äta gott, festa, fira eller bara för att göra en utflykt.

Nu ska jag ju inte ta en tura på ¨redigt¨men hittade denna trevliga film om tågfärjeförbindelsen på HH leden och vill gärna dela med mig.

Den här förbindelsen har ju betytt oerhört mycket inte bara för Hbg, men även för Ängelholm och faktiskt hela landet.

(innan jag lägger in länken, en eftertanke. Får man länka till Vimeo om man lägger in alla uppgifter om upphovsman)?

Annons:
AndersE
2012-05-06 08:35
#1

#0 Visst har "turandet" varit ett påtagligt inslag i många Ängelholmares liv.

Och, ja visst får man lägga in Vimeo-länkar. Klicka i "infoga video" härunder så visas filmen direkt här. I och med att du bara länkar, alltså inte "stjäler" så behöver du inte skriva något särskilt. Den som lagt upp filmen på Vimeo har ju själv haft möjlighet att göra det.

Detsamma gäller naturligtvis för filmer upplagda på YouTube och andra, liknande ställen.

Ronny-K
2012-05-06 12:15
#2

#1 Tack Anders, blev lite osäker där.

Så här kommer fortsättningen..

Dokumentär om tågfärjeförbindelsen Helsingborg-Helsingör 1892, Sveriges första mot kontinenten.

Ber redan om ursäkt för att ha lämnat stadens gränser och tar första tåget från ¨Färjan¨hem igen och hoppas att jag är förlåten!

AndersE
2012-05-06 18:33
#3

Mycket nostalgi. Trevligt!

Upp till toppen
Annons: