Annons:
Etikettskolgatan
Läst 2083 ggr
TommyA
1/3/17, 3:21 PM

Skolgatan 31

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett gammalt foto på ett hus som man troligtvis håller på att riva! På  den lilla  förstukvisten ovanför dörren kan man läsa av  gatunumret. På skylten står det  31. Det begränsar på vilken gata som huset troligen har legat på. Så min fråga är om någon har en aning om var huset har legat. 

(Jag har ändrat rubriken efter att gåtan löstes nedan. / Anders)

Annons:
AndersE
1/3/17, 6:08 PM
#1

Det var ingen enkel nöt att knäcka! Vid första anblick er det ut som ett litet hus men jag lurades av att en del av taket redan är nertaget. Förstukvistan har suttit mitt på huset så det är större än jag först trodde.

AndersE
1/3/17, 6:59 PM
#2

Vi tittade ju nyss på ett hus på Skolgatan. Kan det vara ett alternativ här?

AndersE
1/3/17, 7:15 PM
#3

Huset ser ganska bra ut tycker jag. Ser inte ut som om det rivs för att det är dåligt utan snarare för att ge plats åt något annat.

TommyA
1/3/17, 8:10 PM
#4

Nej det är ingen enkel nöt att knäcka men en ledtråd har vi och det är numret på huset. I slutet på Vaktgatan och Bruksgatan finns nummer 31 när man tittar på en karta. Där ligger idag Rönneå-stadens hyreshus. Vet inte vad som fanns där innan. Kanske fanns  det småhus där.

AndersE
1/3/17, 9:27 PM
#5

Ja, något i den stilen tänker jag mig. Hur säker är du på att det är Ängelholms stad och vet du något om årtalet?

TommyA
1/3/17, 9:45 PM
#6

Vet inte från vilket årtal som bilden är men bilden är från Ängelholm!

Annons:
TommyA
6/5/17, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu tror jag att jag har lösningen! På detta foto som är från när Yrkesskolan byggs uppe vid Åsbogatan finns lösningen. I bakgrunden syns husen på Skolgatan och på Bryggaregatan! I hörnet invid korsningen ligger efterfrågade huset på 31. På andra sidan Bryggargatan ligger Rönnekyrkan och den ligger på Skolgatan 33!

Spajker
6/5/17, 11:27 AM
#8

Där satt den! 😉

AndersE
6/6/17, 8:02 AM
#9

Fantastiskt! Bra jobbat och uppmärksamt att se det.

Upp till toppen
Annons: