Annons:
Etikettskolgatan
Läst 933 ggr
Hans Jacob
4/4/17, 12:10 PM

Stadsparken mitten på 60 talet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade 3 bra bilder från stadsparken, alla verkar vara från 60-talet. Kan man datera dessa mer noga? Här kommer bild 1.

Första bilden har vänstertrafik alltså före högertrafik omläggningen hösten 1967. Storgatan verkar redan vara enkelriktad, i varje fall riktas trafiken från Parkgatan norrut. Vilka år stod glasskiosken vid parken mot storgatan? Kan hängträdet (Var det bok?) utseende ge någon led tråd.

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Annons:
Spajker
4/5/17, 7:19 PM
#1

Mellan 1954 och 1967 är spannet vi har att gå på. Sko Rönne etablerades 1954 av Hasse Nyström, son till skomakare Carl Ulrik Nyström som tillverkade skor i Klippan. Kan man på ditt original utläsa den blåa texten? Då Pergamus grundades 1979 så bör det vara något annat där står men jag ser inte vad det kan vara..

Spajker
4/5/17, 8:00 PM
#2

Södergrens är min gissning.

Spajker
4/5/17, 8:10 PM
#3

Det finns enligt Sveriges befolkning 1960 en familj Södergren på Falken 9 (Storgatan 53). de har bott där i många år och i så fall hjälper det endast till att säkerställa att det är mellan 1960 och 1967 som kortet är taget.

Hans Jacob
4/6/17, 7:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

 Tack för dina synpunlter.

Tror Storgatan 53 är Södergrens herrkläder. Vad jag minns en i mina ögon då en ganska tråkig affär. tror den var kvar till slutet på -70 talet. Se förstoringen

Har försökt tyda skyltarna på Skolgatan  ner mot bron men det går inte.

När enkelriktades storgatan?

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Hans Jacob
4/6/17, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

ny förstoring

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Upp till toppen
Annons: