Annons:
Etikettföretag
Läst 2628 ggr
AndersE
2013-08-27, 23:10

Perssons Ur på Storgatan

Annons:
sjöholm i hålan
2013-08-28, 11:53

Jadu Anders.. Sorglig i all ära ; men klart  Persson vill ha pension..Men vad som nu fasas för…..Blir kanske ytterligare en klädbutik att lägga till dom ca 30 existerande :-)

AndersE
2013-08-29, 10:05

Jo, det syns ju tydligt även på alla köpcentra. Anledningen lär väl vara att kläder är bland det sista man handlar på internet. De butiker som säljer sådant man lätt köper på nätet har nästan helt försvunnit.

sjöholm i hålan
2013-08-29, 14:12

Och något som även försvinner mer och mer är "gubbahörnor" …Järnaffärer , Clas Olsson , Hobbex och allt det andra som fanns förr…Kommer ihåg det låg en järnaffär sidan om Gamla EPA på Storgatan , tyvärr glömt namnet.. Visserligen vill jag handla mina kläder "in live" men tycker ibland att det är konstigt med alla dessa klädaffärer..Sen finns ju en möjlig kandidat till att bli klädaffär… Söderberg..Optikaffären…Trist när alla dessa gamla specialaffärer försvinner . men klart innehavarna också vill bli pensionister :-)

AndersE
2013-08-29, 22:35

Det är ju "vi" som gör att de försvinner. Minns då Jansson lade ner sin cykelaffär vid Åbergs hörna. Han berättade att en dam kom in och beklagade sig att han lade ner. Han sa att om hon gjort något annat i hans affär än fyllt på luft i däcken kanske han kunnat vara kvar…

Man kan inte begära att specialaffärerna är kvar om man inte gynnar dem…

sjöholm i hålan
2013-08-30, 09:06

Det har du helt rätt i .. Håller med dej till fullo.. Personligen bryr jag mej mindre om det jag handlar blir något dyrare och jag får bättre service och bemötande i lokal butik än ute på våra opersonliga köpcentra

Men tyvärr tänker folk idag med plånboken :-) Jag kan även förstå att innehavarna lämnar innerstan , var det nu är , med tanke på skyhöga hyror…som mäklarna säger: "läget , läget , läget" !

Anders , du som har koll…Vilken affär är det i dagens läge , som varit längst på samma adress ?? Gick igår nere i stan och faktiskt tänkte på detta … Persson har ju legat länge på sin adress…Men jag kom fram till att nu är det "Josephssons" ???? Kommer ju ihåg den affären sen jag var liten , sen att dom hade en avdelning i källaren med på 1960-70 talet ??

För att inte tala om deras skyltdockor :-) Är ju samma sen "tidernas begynnelse" och den här indientillverkade cykeln som åker fram då och då :-)

AndersE
2013-08-31, 11:38

Jag vet inte och det är säkert delvis en definitionsfråga men en kandidat kan väl vara;

http://engelholmiana.ifokus.se/articles/4d7151fbb9cb46221d06411a-firma-ernst-paulson?4d712466b9cb46214104658d-1-500-foretag

Annons:
Upp till toppen
Annons: