Annons:
Etikettstorgatan
Läst 1884 ggr
Hans Jacob
12/9/15, 8:05 AM

EPA och Domus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp

EPA låg väl på storgatan 52 och hade om jag minns rätt ingången i mitten på fastigheten med stora skyltfönster på båda sidor om ingången

Domus låg då nästan mitt emot på Storgatan 45 (senare efter utbyggnaden även 47) och hade sin utgång mot storgatan men nära hörnet mot vattengatan

Nu kommer frågan. Domus hade ju en lunchrestaurang längs med Vattengatan (nr 6?)

Byggdes restaurangen tillsammans med varuhuset eller tillkom den något år senare??

Dessutom har jag fått gatunumren korrekt?

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Annons:
Helgonet 48
12/14/15, 6:08 PM
#1

Angående Domus Restaurangen byggdes samtidigt, min mor jobbade där. Min far var med och byggde varuhuset. Storgatan 47 ledde upp till taket, där det fanns tre lägenheter. Vi bodde själva där 1976-79. Tror att lägenheterna kom till 1973, då varuhuset byggdes ut. Lars Carlsson Skickat från min iPhone

Hans Jacob
12/15/15, 7:34 AM
#2

Stort tack för svar!

Försöker knyta ihop minnen från 60-talet och där finns en hel del oklarheter. Men bit för bit får jag ihop helheten igen.

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Upp till toppen
Annons: