Telefonkiosker
Vad hade Ängelholms telefonkiosker för färg? Göteborg hade ljusblå, Malmö mörkgröna men vad hade Ängelholm? Eller var de Tele-orange
Dessutom var låg de? Fanns det en på Stortorget, en i östra Stadsparken en på södra delen av Lilla torg?????
Någon som minns dessa nu helt försvunna små hus.
Hans
Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan
Hälsningar
Hans
Jag minns telefonkiosker som gröna. Det fanns en på Stortorget där det väl ännu står en om än av "retro-modell".
Jag vill minnas en vid Stadsparken, precis mittemot sko-affären, alltså västra delen av parken.
Nog fanns det en vid Telia/Posten? Och en vid Nya Torg, men var? Måste funnits vid Järnvägsstation och vid Lasarettet. Får nog titta igenom gamla vykort…
Vad menar du med "Lilla Torg?
Har för mig att det stod en på Nya Torg, utmed Vaktgatan?

Jag menade Nya torg
Kommer ihåg den vid stadsparken mitt emot Sko-Rönne, den på Nya Torg tror jag stod i hörnet Vaktgatan Nytorgsgatan. Låg den på Stortorget någonstans längs Järnvägsgatan?
Sedan tror jag det låg ett par på Rönnegatan utanför post o Telegrafhuset, jag vet att det fanns telefonbås inne i Telegrafhuset.
Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan
Hälsningar
Hans