Sjunnesdotter Sofia
Sofia Sjunnesdotter, 1764 10 14, har faddrar med ädlare namn!Vet någon något om henne och hennes vidare öden?Hon får ,åtminstånde två döttrar.Med vem?Hur många syskon hade hon? Fader är Siunne Bengtsson f 1735 och moder Kersti Nilsdotter f 1736.Arbetade föräldrarna på godset?En broder LARS går vidare i mina släktled ned till Per Larsson---Assarina Persdotter osv. Tacksam om jag kunde få hjälp. Monica

Vilken församling befinner vi oss i nu, dvs var föddes hon?
Vilket gods avses?
Detta torde röra sej om Tåssjö församling, och godset som avses är Rössjöholms gods.
Födelsenotis finns på Gid 1474.15.53200
Eftersom det finns Sjunnesson i min frus släkt ,så var jag lite nyfiken, men det rör sej nog om en annan gren.
Sjunnesdotter Sofia. Jag lade in frågan under TÅSSJÖ men borde kanske förtydligat mej.Möjligen arbetade föräldrarna på Rössjöholms gods.Undrar över hennes vidare öden. Monica

Hej Monica
Vad roligt att även du finns med på denna sida.
Är det samma Lars som finns på min sida ?
Vi får ta och leta tillsammans så kanske vi hittar något.
MVH Monica
Sjunnesdotter. Hej du. Vilken Lars har du? Detta är på min farmors sida.Gift med Carl Nilsson,som ju ingår i våra gemensamma släktled.Denne Lars heter Sjunnesson.Han har även två bröder Nils och Bengt.Har du något på systern SOFIA?Sofia fick 2 döttrar vad jag fått veta: Bengta och Ingar. Med vem??Har läst om dina Ängelholmsinlägg.Intressant.Vi hörs. MVH Monica