Trägalgar med företagsnamn - en kul grej
Jodå! Wallanders Klippan Tel.98 finns också i min garderob! Den har väl också hängt med hemifrån en gång i tiden.
Ello! Känner du då inte igen/till galgen ifrån Perssons herrekipering? Affären fanns på Östergatan i Ängelholm, mittför Hotell Paletten. Jag har för mig att ägaren till den affären var från Klippan-trakten.
Jag kan inte säga att jag samlar, men några finns det ändå här hemma. Får återkomma med bilder…

Misstänker att några finns i varje hem …

Tar gärna emot sådana galgar om någon skulle fråga mej de har verkligen en historia att berätta, har några stycken i min ägo en liten från Rustibuss barnkläder i Helsingborg
Har också några från Ängelholm Kavajen som hänger på en hängare från Larssons kläder Ängelholm inköptes på 1960-talet fick hängaren till , både borde varit på museumet i stan kavajen är andvänd mycke lite .
#5 Larssons kläder? Var fanns dom? Det är inget affärsnamn som jag minns.

På storgatan naturligtvis, vad där finns idag vet jag inte.
På samma sida som EPA fast neråt statsparken Detta var i början på 1960-talet Larssons var ett par.
På galgen står bara Larssos Ängelholm.
Tack för tipset men det ringer ändå ingen klocka hos mig!?
Så blev jag då äntligen färdig till att ta ett par bilder. Först ett par galgar från stadens "lågprisalternativ" Ernst Paulson:
Wow, vilka flotta galgar du har
Finns det fler gamla galgar att visa upp?