Vilken tidsepok intresserar dig?
Den här sidan är ju tänkt att omfatta allt utom direkt nutid, men vilken epok intresserar dig mest?
Jag valde 1900-1950.
Jag håller på att skriva en bok om min farfars föräldrar. De flyttade till Ängelholm 1907 och levde till 1938 respektive 1945.

Jag röstade 1900-1950. Min farfars föräldrar flyttade till Ängelholm 1908 och farfar föddes därstädes 1909. Min farfars föräldrar avled båda i Änglholm på 1950-talet.

Jag valde 1900-1950.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Då är vi tre.
Även om vi är i olika åldrar så motsvarar ju 1950-nutid ungefär vår egen livstid, medan 1900-1950 blir föräldrars och far/mor-föräldrars tid.
För de flesta gäller väl att alla tider är intressanta men ofta har man en "favorittid".
Själv tycker jag den mest intressanta tiden börjar ca 1860-70. Troligen beror det på att det är från den tiden det finns fotografier. Bilder underlättar fantastiskt för att förstå och känna sig nära.
Putt!
Fler som vill svara?
Ännu är det en jämn fördelning…
Svarade 1800-tal mest för att jag upplevt det enklare att hitta information genom husförhörslängderna. Kanske beror på att jag är förhållandevis ny på släktforskning
#8 1800-talet tycker jag är spännande. Tillräckligt nära för att man kan hitta foton och mycket annat. Tillräckligt avlägset för att livet var väsentligt annorlunda på många sätt.
Allt är ju intressant oavsett tidsålder men jag röstade för det som berör mig personligen.