Annons:
Etikettbildgåtor
Läst 3069 ggr
Ariis
2009-09-14 12:44

Gamla vänner - Vaktgatan 50-talet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en del bilder på mig när jag var liten och det finns personer med som jag numera inte minns namnet på. Jag vill minnas att vi var vänner då och hade en del hyss för oss men jag vet inte så mycket om vad som hänt dom. Sjävl var jag mellan 4-6 år gammal så det är ju en tid sedan. Någon som känner igen sig på bilden, eller sin far eller farfar kanske….

Annons:
Ariis
2009-09-14 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en annan bild från vaktgatan mitt över 12:an som var ett litert gult hus bredvid "helsingborgshuset" Förra bilden var från gården inne på Vaktgatan ? tror jag.

Ronny-K
2009-09-14 13:22
#2

Fina bilder! Vilket år ca. ?

Ariis
2009-09-14 15:55
#3

Skulle gissa att det är mellan 1954-57. Är det någon som har bilder från denna tid och denna plats med barn vore det kul att titta på fler. Och med denna plats menar jag i första hand Vaktgatan men säkerligen kan andra personliga bilder från Ängelholm denna tid vara av intresse. Men jag undrar vem som är med på bilderna först och främst.

AndersE
2009-09-14 16:42
#4

#3 Jag justerar rubriken. Bra rubriker är ett enkelt sätt att göra det lättare för sökmotorerna att dirigera rätt!

Livis
2009-09-18 23:34
#5

Hej alla engelholmianer,

Arlis, killen uppe till vänster är väldigt lik Bengt Lundblad. Killen nere till vänster liknar Mikael Bergren.

Mvh

Iver

AndersE
2009-09-19 00:30
#6

Det är väldigt charmiga bilder. Kul om de kan namnsättas och att det kanske leder till en återförening?

Annons:
Ariis
2009-09-19 21:23
#7

Livis, hur kommer det sig att du känner igen dom. Bodde du där nere? Den lille killen som inte är förstorad är jag själv och det är därför som jag inte gjorde honom större. Bilden är tagen runt sommaren 1950. Jag minns ju inte namnen alls jag var för liten helt enkelt. Det fanns en övergiven tomt på fasangatan tror jag att det var som vi kallade "Höga gräset" och där lekte vi indianer och sånt. Någon gång rymde vi till järnvägen bakom biblioteket och tittade på vagnarna som stod där men då var jag liten. För det mesta var jag på lekplatsen vid gröna torg som liten. det var mycket gungande då!

Livis
2009-09-21 02:02
#8

Ariis, om det är taget 1950 kan det inte vara mina klasskompisar Mikael och Bengt vi nämligen alla födda omkring det året. Bengt har fått en förfrågan från mig om vem det kan vara. Vi får se vad han svarar.

Ariis
2009-10-02 01:27
#9

Ursäkta, jag är korkad som inte ser mina egna fel det skall vara sommaren 1956 eller 55 jag minnsinte så noga. Men det kan juinte vara lasskomåisar i alla fall för dom är för gamla ändå antar jag.

Upp till toppen
Annons: