Annons:
Etikettlusthuset
Läst 2031 ggr
AndersE
11/1/09, 12:00 AM

2009 Allhelgona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag bl.a. uppe vid Tåstarps kyrka och tände ett ljus vid morfars grav.

Annons:
AndersE
11/1/09, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag var också inne på Nya kyrkogården i Ängelholm och tände ett par ljus samt vandrade omkring. Det är väldigt vackert med allt ljus och det blir en särskild stämning.

Allra finast blir det kanske i minneslunden där blom- och ljusprakten är som störst.

Cheyenne
11/1/09, 12:50 AM
#2

Vilket oerhört vackert foto på kyrkan. Sagolikt och mycket stämningsfullt.

AndersE
11/1/09, 1:24 AM
#3

#2 Tack!

KjellRu
11/1/09, 7:05 PM
#4

Vackra bilder Anders, var själv i fredags kväll och tände ljus på mina föräldrars och min Morfar o Mormors grav i MunkaLjungby. Vad stämningsfullt det är på en kyrkogård när det börjar skymma,med klar himmel, ingen blåst och med alla dessa små ljus som sprider någon form av värme. Man får tid till eftertanke. Hur kommer kommande generationer att tända ljus på dessa fina gravar? Med tanke på hur man flyttar från sin barndoms hemtrakt! Är vi den sista generationen som håller på denna som jag tycker mycket fina tradition? Jag tillhör dom som tycker om att kunna gå till en grav och minnas.                                                                                  

Bara jag slipper att se pumpor med ljus på någon grav.

AndersE
11/1/09, 7:58 PM
#5

#4 Jag håller med Kjell. Jag var faktiskt också i Munka Ljungby och satte ett ljus vid farmors och farfars grav.

Jag satte också ett ljus vid en grav där som inte tillhör inte släkting. Hjalmar Nilsson dog 1969 och var en god vän till familjen.

Upp till toppen
Annons: