Annons:
Etikettövrigt
Läst 2192 ggr
Ariis
2009-12-02 21:47

Bildarkiv?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst vore det roligt om det fanns ett arkiv med bilder från gamla Ängelholm som var till allmänn beskådning. Där man kunde lämna in sina bilder så att alla kunde se dom men där man hade kopyrighten kvar. Jag har personligen en del bilder som jag gärna hade lånat ut till en sådan sida/arkiv. Bidrar med två gamla nu. Nån som vet något om liknande och om det nu finns ett sådan redan som jag missat?

Min bild nu är från 1966 tror jag och det är stormen som knäckte trädet nere i stadsparken.

Annons:
Ariis
2009-12-02 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En annan bild på etts tälle som verkligen väcker minne för min del jag hade en del gymnastiklektioner där och tävlingar där jag alltid var en av förlorarna även om ingen var förlorare då alla som deltog var vinnare. Vilket man inte trodde på alls. Strunt samma, jag har inte sett den nya arenan men jag antar att denna bild kan väcka minnen den också.

AndersE
2009-12-03 16:59
#2

#0 Något sådant arkiv känner jag inte till. Det finns flera tekniska lösningar, men vad jag vet ingen organisation eller förening som tillämpar det för Ängelholmsbygden.

En tanke med denna sajt är dock just att man ska kunna lägga bilder här, liksom skriva berättelser eller bara faktauppgifter.

Att man lägger en bild här innebär inte att man ger upp någon copyright utan bara att man godkänner att den ligger här och kan tittas på.

Upp till toppen
Annons: