Annons:
Etikettängelholmsbygden
Läst 4979 ggr
Cheyenne
12/27/09, 2:54 PM

Begravda i Ängelholm

Under en annan tråd tipsar jag om Svenska Gravar: En söksida för att finna begravda i Sverige. Jag skrev felaktigt att man där kan finna 22 kyrkogårdar. Det är som sagt var fel. På sidan finns 22 kyrkogårdsförvaltningar vilket gör att söker man på Ängelholm så får man träff på följande:

  • Ängelholms Kyrkogård
  • Höja Kyrkogård
  • Rebbelberga Kyrkogård

Kan vara bra att känna till!

Annons:
AndersE
12/27/09, 4:36 PM
#1

#0 Tack! Den hade jag missat!

Cheyenne
12/27/09, 4:56 PM
#2

#1 Ja, det betyder ju att det finns många fler kyrkogårdar på söksidan än vad jag trodde. Man får ju inte blanda ihop kyrkogårdsförvaltningar med kyrkogårdar.

Jag tänkte jag skulle försöka finna lite fler foton från Ängelholms kyrkogård (du Anders, har ju presenterat en del är på forumet). Tyvärr lyckades jag inge vidare vid en googling. Men jag fann denna artikel från HD. Ett fantastiskt arbete. Jag kunde b la läsa mig till att (citat) "På Ängelholms kyrkogård har bara ett fåtal gravstenar tagits bort."

Det kändes lite skönt att läsa. Visserligen gäller gravrätten för min farfars föräldrars grav fram till den 31/12 2009 (några dagar kvar) men en sten kan bli bortplockad om graven inte sköts. Jag tror ingen har besökt graven på många, många år……tyvärr!

Ronny-K
12/27/09, 5:00 PM
#3

#0

Tack snälla! Några gåtor lösta-

Cheyenne
12/27/09, 5:04 PM
#4

#3 Tack själv. Ja, jag fann en okänd syster till min farfar…..!

lizzkulla1
12/28/09, 1:08 PM
#5

tack fær lønken till gravar i øngelholm   fær oss som har sløktingar begravda dør   1000-tack

Upp till toppen
Annons: