Boken om min farfars föräldrar
Sedan en tid tillbaka har jag hållit på att skriva en bok om min farfars föräldrar - Gotthard och Gunilda Ellerstrand. De föddes båda i Starby utanför Ängelholm. Efter några år i Halland flyttade de till Ängelholm 1907. Min farfars far hade bl.a. tegelbruket under många år.
Nyligen fick jag idén att det får bli två böcker och det innebär att första delen i princip är färdig. Den kommer att handla om uppväxtåren och sedan åren fram till flytten till Ängelholm. Nästa del blir alltså om Ängelholmsåren. Jag hoppas den andra delen blir klar till våren.
Det här skriver jag för att jag behöver ha en uppfattning om intresset för boken inför min tryckning. Tror du att du skulle vara intresserad av att köpa boken? Jag tror jag kan hålla priset under 200:-. Jag söker alltså inte beställningar utan bara en intresseanmälan.
Skriv en kommentar nedan eller skicka mig ett PM!

Hej Anders Jag vill gära ha 5 ex av boken, till mina barn och min brors barnbarn. Du skriver så jättetrevlgt om Engelholm, jag känner mig förflyttad till min barndom på 40-talet när vi var hemma hos morfar alla helger, speciellt jularna minns jag. Det var fest och glädje och mycket mat och Greta i köket. Hälsningar Lena Sellberg
Inlägget är borttaget
#1 Så roligt Lena!

Både jag själv och Ängelholms stadsbibliotek är förstås intresserade!
#4 Man tackar!

Också intesserad av ett ex!
#7 Det ska vi ordna!
Boken kostar 100:- styck plus eventuellt porto.