Annons:
Etikettövrigt
Läst 4340 ggr
Ariis
10/28/10, 1:10 AM

Söker bilder.

Jag har en hemsida med lite blandat personligt innehåll mestadels Ängelholms historia och jag undrar om någon har bilder eller artiklar i vissa ämnen. Jag söker mer info om Ängelholms AIK, bilder från "Hålan", bilder från Centralskolan och liknande. Om ni har tid att gå in på sidan så ser ni vad jag har och vad som skulle kunna göra den bättre. Har ni kommentarer i övrigt om hemsidan så framför dom gärna, jag är inte på något vis professionell hemsidessnickare och gör detta mest för skoj skull. Allt hjälp som gör hemsidan bättre uppskattas. Tack

Annons:
AndersE
10/28/10, 11:49 AM
#1

Hasse, det är en väldigt trevlig sida väl värd ett besök!

Bilder är alltid kul och bra på att väcka minnen till liv.

lizzkulla1
10/28/10, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bilden är på min morfar hjalmar gyllström på remfabriken vilket år vet jag inte men han började där 25 aug. 1936 då var han 61 år gick i pension vid 67-70 års ålder.

han startade ju fot-handbolls tillverkningen i ängelholm hade sina 4 söner med efterhand, min mamma skötte marktjänsten till dessa gubbar, fam. kom från torsåker i gästrikland och de var remfabriken som köpte upp bollverstan där.

bilden undertill är från garveriet i svärdsjö

hjalmar med broder folke och sonen sven.

AndersE
10/28/10, 7:12 PM
#3

#2 Du får tänka på att vi börjar bli på åren. Frimärkesbilder klarar vi inte…

Flört

lizzkulla1
10/30/10, 12:16 AM
#4

just precis jag såg att det blev mycket förlitet . men de finns något som heter tid. och de hade jag inte så mycket då. utan får gå igenon minähls pärm efter orginalfotona, så de kommer större bilder  vad de nu kan heta i morstats till frimärken.

var lugn de ska bli bättre bild, även mina ögon behöver hjälp.

lizzkulla1
10/31/10, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

nu försöker jag via en annan dator, hoppas de blir bättre anders gör några bilder till

lizzkulla1
10/31/10, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

pingstafton 28 maj 1966 bilden togs av bibbi hammar i ateljen vid rönneå.

b-vittne per-arne gyllström, brudgummen tom jönsson

bruden lisbeth nilsson/nygift jönsson b-vittne ann-charlott gyllström

brudens kusiner på brudens mors sida.

Annons:
lizzkulla1
10/31/10, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

min storasyster irene gyllström och gun-britt finne på gården borgmästargatan 5 i ängavången

år 1942? se hur flickorna håller varandra i handen, huset i bakgrunden tillhör tage svensson kommer inte ihåg vad fru svensson hette , barnen svensson var jan,leif,eva, komer inte ihåg fler.

Upp till toppen
Annons: