Hjärnarp,Fosterflicka
Elsa Linnea Elvira Svensson 1906-04-01.född i Moheda
Kan jag få hjälp med att reda ut när och varför hon hamnar som fosterflicka hos Olof och Alma Svensson i Hålebäckseröd,Hjärnarp.Hade de släktband? Jag vet hennes riktiga föräldrar och även hennes make senare.Känner någon till hennes ev.Barn?Tacksam för all hjälp, Monica
Hjärnarp,Fosterflicka.Fick fel namn.Elsa Linnea Ingeborg Svensson 1906-04-01,född i Moheda skall det vara. MVH Monica
För att få veta om de var släkt får man ju släktforska på de ingående personerna.
Vilket Moheda var hon född i? Är det Kronobergs län?
Moheda i Kronobergs län ,Ja.Det är i min släktforskning de heter Svensson och där har jag inte funnit något samröre -ännu.Har kontakt med en släkting till Hjärnarps Svensson men där har inte framkommit något så detta var ett litet försök att kanske ,kanske någon som är bevandrad i Hjärnarp hade någon liten aning.Då hon är 12år flyttar hon till Östra Karup av någon anledning, men inte med fosterfamiljen. Jag fortsätter sökandet. Monica
Elsa Linnea Ingeborg Svensson flyttar 1920 till en sömmerska och änka Paulina Svensson i Simontorp 1,här stannar hon till 1921 då hon flyttar till en skol eller stationsinspektör U eller V F Bergkvist.Vet någon att berätta om Paulina Svensson eller inspektör Bergkvist?MVH Monica

I Sveriges dödbok finns Paulina:
Svensson f. Nilsson, Paulina
Simontorp 1
Död 26/10 1945.
Kyrkobokförd i Hjärnarp (Kristianstads län, Skåne).
Född 2/12 1854 i Förslöv (Kristianstads län, Skåne).
Änka (22/6 1894).