Gravfynd?
Detta hade jag inte hört talas om tidigare och tyckte att det verkade intressant. Man lär sig mycket av tidens känsla även från artiklar som är helt tokiga. Östergatan var tydligen väldigt smal och besvärlig, det fanns kritik mot kommunanställda och så fanns det en kommunist i stan. Undrar hur många Ängelholmare som gick ner och tittade på utgrävningen.
Ja, klippet ger verkligen en tidsanda!

Det torde ha publicerats 1 april något år - se inskriptionen på det "självautomatiska" vapnet…
#2 Oj, vad lättlurad jag var!
Kul aprilskämt! Undrar hur många som gick på det den gången?
Jag borde kanske ha avslöjat det hela men jag tog en rövare för att se om någon gick på det. "LURA APRIL" ser man ju inte direkt. Jag minns inte att någon gick dit eller pratade om det så som man pratade om nylonstumpan och färgTV några år senare. Detta var högst torligen 1952.
#5 Intressant. Några av de allra första Ängelholmarna. Hoppas man gör en noggrann undersökning och ser om man kan berätta något om dem.
Kan det leda till en utställning 2016?

Det är inte första gången gravar påträffas under Järnvägsgatan. Vet inte vilket år men min mor berättade om det. Vid den tiden tror jag inte att arkeologer tillkallades. Tror jag inte i alla fall, men man vet aldrig.
#7 Jo, jag har också hört talas om det.

» DN rapporterar också om gravfyndet.
// Staffan

Någon som hört vad som hänt med våra (troligen) danska förfäders kvarlevor?
Inte jag.