Annons:
Etikettlusthuset
Läst 4504 ggr
AndersE
12/31/10, 2:40 PM

2010 blir 2011

Så är vi alltså inne på den sista dagen på 2010.

Lite personlig återblick:

Jag fick ut en bok i börja på året - länk. Tanken var att del två skulle bli klar ganska snart efter det. Emellertid har året inte inneburit mycket släktforskning för mig.

Förberedelserna inför min och sambons 50-årsfirande tog mycket tid och energi. Det blev stor fest i augusti. Jag fick min "NOR" (medalj för 30 år i statlig tjänst) den 1 oktober och fyllde sedan det magiska talet den 19 oktober. Två dagar senare kom en fråga om att söka jobb i Afrika…

Engelholmiana under 2010:

Jag har inte kunnat ägna sajten mycket energi och Engelholmiana är ännu inte så etablerad att den klarar att leva sitt eget liv. Aktiviteten har alltså varit låg under stora delar av året.

Ändå hittar hela tiden nya besökare hit och här finns faktiskt redan mycket läsvärt och mycket information. På sikt tror jag att sajten kan utvecklas än mer. Stadens stora jubileum ligger ju inte långt bort.

Lite om 2011:

Jag har alltså fått ett erbjudande om arbete i Namibia, Afrika. Jag kommer att tacka ja och troligen flytta i slutet av februari. Det känns som ett stort äventyr. Lockande och spännande men också lite "läskigt".

Ganska säkert kommer jag att ha ännu mindre tid åt Engelholmiana. Jag hoppas ändå att ni som brukar titta in fortsätter med det, berättar och frågar.

Ett gott slut denna Nyårsfaton och min önskan att ni alla får uppleva livet som härligt under 2011!

Annons:
Ronny-K
12/31/10, 6:46 PM
#1

**Ett Gott Nytt År Anders och alla Engelholmare!

**Vi tittar säkert in och hoppas du får tid att göra detsamma!Glad

Farwuq
1/4/11, 1:43 PM
#2

God fortsättning på det nya året.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AndersE
2/21/11, 12:42 PM
#3

Jag har ganska precis en vecka kvar här hemma. Tisdag 1 mars flyger jag från Kastrup, via Paris och Johannesburg för att komma fram till Windhoek i Namibia den 2 mars.

Jag hoppas ändå kunna lägga lite tid på Engelholmiana, men rent praktiskt minskar ju möjligheterna.

Jag har påbörjat en blogg där jag än så länge bara skrivit lite om mi  yrjkeskarriär men framöver kommer jag att berätta om mina upplevelser i Namibia.

http://namibia.ellerstrand.se/

Farwuq
2/21/11, 1:42 PM
#4

Beräknas du stanna i Windhoek i flera år?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AndersE
2/21/11, 2:42 PM
#5

Jag börjar med ett kontrakt på ett år. Sen får vi se…

Farwuq
2/21/11, 3:34 PM
#6

Jag har hört lite från folk som varit där i Windhoek, bl.a. vattnet är inte vad vi är vana vid.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ronny-K
2/21/11, 5:07 PM
#7

Njut det goda Syd Afrikanska ¨Castle Beer¨ på fat kanske med game Biltong (S-A Jerky) till när tillfälle givesFlört 

Trevlig resa Anders!

AndersE
2/21/11, 5:30 PM
#8

#7 Går nog inte. Att dricka något annat än "Windhoek Lager" ses nog som en ren skymf…

Flört

Jerlerup
2/22/11, 8:46 AM
#9

Vilken erfarenhet, Namibia. Härligt! Kommer att följa din blogg!

/T

AndersE
3/1/11, 9:52 AM
#10

Resdag…

Farwuq
3/1/11, 10:15 AM
#11

Skriv gärna en not när du är framme och förklara dina intryck.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AndersE
3/24/11, 5:55 AM
#12

Om någon missat det så skriver jag en blogg:

http://namibia.ellerstrand.se/

I höger sidan finns (en bit ner) en lista över "kategorier" som gör det lättare att hitta bloggens olika avdelningar.

AndersE
5/7/11, 1:56 PM
#13

Puttar upp denna. De senaste inläggen handlar om afrikanska djur och är på engelska…

Annons:
Farwuq
5/7/11, 2:12 PM
#14

Vi är trogna läsare.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: