Tipsrunda, anno 1960-1970 talet.Nytt Försök..
En liten nostalgisk tipsrunda i vår stad, vad fanns där då eller vad finns där idag..?
Trevlig resa och var snäll och rätta mig där/om jag minns fel….

På den tiden snackade man om en ¨Tolva På Tipset¨, senare blev det en ¨Tretta¨.
Hur många fick du in?
Alla rätt :)

#2 Grattis! Du kan ditt 60-70 tals Ängelholm!
Nja, om sanningen ska fram så fick jag gissa på en del. Ibland ska man ju ha tur!!
Jag fick bara 9. Får väl skylla på att jag är för ung…
Väldigt trevlig frågerunda! Kul att försöka plocka fram minnesbilderna.
Mycket kul grej. Jag lyckades pricka in de 13.
Men det blir nog ingen utdelning!!!!!
Men…..
Fråga 5. Då låg Thebrödsbageriet på hörnet av Järnvägsgatan - Trädgårdsgatan
Fråga 9. Var det inte Ägh:s Typografiska Anstalt som låg på Storgatan 51? Bergmans låg ju i hörnet av Thorslundsgatan-Lergöksgatan,eller de hade köpt Ägh:s Typgr?
Fråga 11. Sportaffären ägdes av Jackie Eriksson o Uffe Sterner, låg den inte tidigare på Vattengatan? Eller var senare?
#6 Tack, jag minns också att det var Typografiska (finns kvar som nuv. Tryckaren på S. Industriområdet) som låg på Storgatan, intill Konfektasken. Bergmans minns jag inte.

#6-7 Ja, det är ju det där med minnet. Det ställer till spratt ibland..!
Därför skrev jag ju också… ¨Trevlig resa och var snäll och rätta mig där/om jag minns fel….¨.
#6. 5-Visst var det Trädgårdsgatan den hette. Samma plats dock.
#6-7. 9-Ni har rätt om tryckeriet. Det var i alla fall där vi beställde våra konfirmationskort. Underlig sed förövrigt. Minnet som sagt..
#6. 11 Tror Vattengatan först (vagt minne om detta), därefter Storgatan till vänster om ingången till passagen. Och visst var Jackie Eriksson med där. Minns dock inte om han var delägare eller tog över rörelsen.
Minns att de delade ut fria vitamintabletter av ett lokalt fabrikat….smakade inget vidare tyckte vi som gillade Tutti-Frutti, Riff, Bugg o annat….
Men det var ju bra att jag mindes lite fel. Det blev ju t.o.m. lite diskussion på Engelholmiania!
Tack för att ni rättade till minnet lite!
Mycket trevligt!
Om det inte är alltför djärvt att önska sig en, eller ett par omgångar till, så gör jag det. Ett par till.
Tack på förhand.
Får vara nöjd med 10.

#9 Tack Johnny!
Får se om det finns så mycket Ängelholmsminne kvar….