Annons:
Etikettängelholms-stad
Läst 3237 ggr
Ariis
6/25/11, 2:51 PM

Vilket år?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite grann vilket år det vart som den stora eken, var det väl, föll i stomen. Det blåster rätt kraftigt och stadsparken blev förändrad och ljusare också. Men jag kan inte komma på när det var gissar på 1966.

Annons:
Ariis
6/25/11, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bibliotekets flaggstång strök också på foten så att säga. Ser man på bilarna där bak i bilden så verkar det vara mitten av sextiotalet men som sagt det vore kul om någon visste.

Lorita
6/25/11, 3:02 PM
#2

den stora stormen var väll 1968?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




AndersE
6/25/11, 3:58 PM
#3

Wikipedia skriver om "En våldsam storm över västra och södra Sverige samt Danmark kräver minst 11 liv (10 i Sverige, som upplever sitt värsta oväder på 30 år), av vilka 5 i Göteborg, som ser ut som en bombad stad."

Detta var 22 september 1969.

Lorita
6/25/11, 4:01 PM
#4

#3 69 var det ju, jag mins inte något men en dog i ett av dom hus jag bott i under strormen 69.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ariis
6/25/11, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack för den informationen. Håller på att skanna in mitt negativalbum och hittar lite bilder här och var som jag inte vet åldern på. Skogen vid hembygdsparken fick också sin beskärda del av stomen.

Ronny-K
6/25/11, 6:58 PM
#6

Vi hade en svår storm 1967 också. SMHI

Malmö

Fortsatt Glad Midsommar Alla!

Annons:
Farwuq
6/27/11, 7:04 AM
#7

1967 tror jag det var som man nästan fick krypa till skolan.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
6/27/11, 7:22 AM
#9

Ja, oktober 1967. Då släpade man cykeln efter sig i tänderna.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ronny-K
6/27/11, 2:25 PM
#10

Det varnades för och var en del olyckor efter någon av sextiotalsstormarna. Skog som fallit avverkades på vintern, kvar fanns frysta rotvältor med en stubbe.

När våren kom och rotvältorna tinat fannns ju inte trädets tyngd kvar att hålla vältan uppe. De slog igen som råttfällor

Upp till toppen
Annons: