släktforskning
moder elna pålsdotter 26 sep.1826 födde pigan elna pålsdotter en son, fader okänd pojken blev döpt till pehr 30 sep 1826 de bodde i st. ebbarb konga
pehr johansson vigdes med pigan boel pålsdotter? boel var född på gården lilla tibbaröd vid röstånga.
boels föräldrar var påhl jönsson-ekerot hustrun var elna rasusdotter lilla tibbaröd. när var dessa födda och avlidna bodde dom på gården lilla tibbaröd hela sitt liv?
pehr johansson-boel pålsdotter fick följande barn johannes som är mitt släkt träd född 8 sep-1857,peter född31 maj 1859.elise född18 feb.1861. karl 18 nov, 1864, alfred 7 nov. 1865 1867-77 föddes 2 flickor som båda fick heta mria men dog som små, var ligger dessa begravda? när dog pehr-boel? de bodde på röstånga nr. 9 avled de också där?
röstånga har ingen sida på ddss annars finns där mycket. finns de någon på nätet som vet?
Rekommenderar dig att ställla din fråga här istället:

Här är några länkar som kanske kan vara till hjälp.
Dels till ArkivDigital (ADOnLine)
http://www.arkivdigital.se/produkter/adonline
Och dels till en systersajt här på iFokus, där det finns många som sysslar med släktforskning, någon där inne kan kanske hjälpa dig.
Man kan också ringa till Landsarkivet i Lund, de vet nog hur du ska gå vidare.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

nu fattas jag bara de två yngsta bröderna fast 1890 bodde alfred hos sin mor-far på röstånga nr.9 ska säkert hitta dom också någonstan
tack för tipsen.

pehr johansson och boelpåhlsdotter vigdes i röstånga 1857
gid.1337 29 81600 på detta str välvigseldat. och jag har inte detta släktforskar program. men har hittat en deländå
boels föräldrar fader husman påhl jönsson-ekerot , modern elna rasmusdotter båda döda före 1857 då boel-pehr vigdes.

phers mor har jag fått fram lite om nu
född 3 nov. 1790 i s. vram död i konga 1874-06-21 84 år
tre söner med fader okänd anders 1821-07-20 född i konga
per 1826-09-26 född i konga jöns 1830 -07-28.
elna bodde största delen av sitt liv på lilla-stora traneröd konga under knutstorps gods
var väl piga eller annat på godset….inte så intressant följer bara sin kvinnotradition.
elna pålsdotter m. söner