Annons:
Etikettängelholms-stad
Läst 2851 ggr
KjellRu
2012-03-19, 12:20

Nya torg fråga

Hejsan,jag behöver hjälp.Var på kalas vid Nya Torg i går och då började vi diskutera vad som hade legat tidigare på hörnet av Nytorgsgatan och Vaktgatan mot Klippanvägs hållet. Tidigare låg ju Försäkringskassan i detta "nybyggda" hus.Minnet sviker helt i denna fråga,fast jag var brevbärare här när huset byggdes.Har för mig att det var ett högt grönt plank. Eller var det inte här Tengvalls Rör låg förresten!!!!

Annons:
Ariis
2012-03-19, 18:27

Är det detta hörnet du menar?

KjellRu
2012-03-19, 22:18

Tack Ariis! När jag såg bilden så klickade det till! Hemskt när man diskuterar saker och inte kan komma på sådant som man skall veta.

Ariis
2012-03-20, 19:32

Jag har ju på ett amatörmässigt sätt skrivit lite personliga tankar om Ängelholm på en egen sida. http://hazzesfoto.se/ENG/Internetangelholm/Grona_torg.html har du inte varit inne där och tittat så kanske det kan vara kul att att läsa lite. Där finns det fler bilder på gröna torg och sen finns det fler ämnen som kanske kan vara kul att se.

lizzkulla1
2012-03-22, 12:21

hej

jag vet inte vem du är men dina bilder var fina. själv är jag uppväxt på eklundagatan.  så jag tror att mamman och barnet på balkongen på eklundag.3b är rosmarie johansson med dottern eva. de ficj också en son som hette tomas. fadern var erik johansson som ömsom jobbade på nyheterna -nst.

från lisbeth nilsson/jönsson tyringe. har själv en del ählms bilder har lagt in några på engelholmin på focus.

Upp till toppen
Annons: