Annons:
Etikettövrigt
Läst 2928 ggr
AndersE
12/31/11, 11:16 AM

Gott Nytt 2012

Året som har gått har ju varit väldigt speciellt för mig. I mars flyttade jag till Namibia i sydvästra Afrika. Familjen kom efter i augusti och nu bor vi här, barnen går i skola och livet har nästan blivit vardag här.

Namibia är ett bra och enkelt land att leva i - åtminstone om man som jag är priviligerad. Samtidigt är det ju väldigt annorlunda mot hemma. Natur och klimat naturligtvis, men även människor och sättet att vara och leva.

För den som missat det så kommer här adressen till min blogg om Namibia - http://namibia.ellerstrand.se/

Året som kommer ser jag fram emot. Som det ser ut just nu kommer vi att stanna här nere året ut. Det finns mycket jobb kvar att göra och kanske kommer det erbjudande om ytterligare förlängning. Det finns också mycket kvar att se och uppleva i detta fascinerande land - liksom i länderna omkring.

Samtidigt finns det naturligvis en hemlängtan. Mest till familj o vänner men också till hemstaden och hemlandet.

Jag önskar er alla ett riktigt fint 2012!

Annons:
annsofi
12/31/11, 12:46 PM
#1

Gott nytt år :)

KjellRu
1/2/12, 7:06 PM
#2

Gott Nytt År Anders. Vilka härliga tjejer Du har. Intressant att läsa att man FÅR ha skolavslutning i en kyrka. Vad vi Svenskar har mycket att lära.Vi är kanske inte bäst?

Mycket fina och bilder,man blir "lite" avundsjuk på dig. Hoppas att Du inte glömmer bort oss häruppe i kyliga Norden. Idag är det + 4 och disigt ,får snart plocka fran gräsklpparen istället för snöskyffeln.

AndersE
1/2/12, 7:27 PM
#3

Ja, det är kul att se att det går att ha skolavslutning i kyrkan, även när inte alla barn är kristna (även om de flesta är det eftersom mina barn går i kristen kyrka).

Också kul att se att inga barn blir förstörda för livet för att man lyfter fram de som är duktiga. I Sverige lägger vi så otroligt mycket kraft och energi på de som har problem att vi glömmer bort hur många duktiga bran vi har. Och ändå lyckas vi inte hjälpa de som har problem heller verkar det som…

Nej, jag glömmer inte bort er. Här har det varit riktigt varmt några dar. Så varmt att man stannar inne och gör ingenting. Men nu börjar förmodligen snart regnperioden.

Farwuq
1/3/12, 6:32 PM
#4

God fortsättning på det nya året.
Här i Lund har vi regn och +5°C.

Glad

Anders, låt inte puffaddrar och surikatrar störa dig.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AndersE
1/3/12, 6:56 PM
#5

#4 Ormar var jag orolig för då jag kom hit, men har sluppit se någon ännu.

Surikat har jag inte heller sett någon tror jag. Däremot jordekorrar och mungo som också är charmiga djur!

AndersE
5/19/12, 5:38 PM
#6

En bit in på 2012 är vi och jag är kvar på södra halvklotet.

För den som är intresserad så har jag precis börjat skriva om en intressant historisk plats i Namibia. Mer kommer,

http://namibia.ellerstrand.se/?p=4473

Annons:
Upp till toppen
Annons: