Storgatan 35 - bakgård
Denna bakgårdsmiljö är försvunnen sedan länge.
Detta går jag bett på,måste vara från Storgatan, det fanns inte så många passager ut till denna från bakgårdar.
Trodde först att det var från Granstedts Speceriers bakgård,med tanke på Lindblom brukade gå där igenom på väg till och från Polishuset.
Nu när den skadade bilden kom med så är jag säker på att det Granstedts gård. Huset till vänster tillhörde affären.
Härligt!
Tack Hasse, du gjorde det jag tänkte göra…
Om det nu är så att du tycker det är roligt att redigera, beklagar jag att jag tog nöjet ifrån dig det var inte meningen. Dessutom kan du nog göra det bättre utan större besvär. Men det är kul med bilder som har lite upplösning så att man kan spara dom och kanske trycka ut dom till ett fotoalbum. Jag funderar på att göra det och spara till dottern så att hon kan få en känsla av min uppväxt i Ängelholm.
#9 Nej, så roligt tycker jag inte det är… 😉
Dessa bilder jag har lagt ut är dia-bilder som jag scannat. De finns i hyfsad upplösning.
Hej AndersE
Följer dig med alla intressanta bilder du lägger ut här.
Skulle vara mycket intresserad av om du har något i dina arkiv om Valhallsvägen 58 utöver det från Hembyggdsföreningen lagt ut på nätet? Det skulle sitta bra som inledning till min forskning om x'ets mor.
Tackar
Jag har bytt namn på strängen och flyttat tråden.