Annons:
Etikettföreningsliv
Läst 2437 ggr
Ariis
2013-03-21 14:03

Är det en fotbollsbild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade detta fotot efter min fars bortgång. Han är i mitten överst. Jag vill tro att det är ÄAIK som gått på fest. Jag tycker mig känna igen en del spelare där men är inte säker. Kanske finns det någon här som känner igen någon annan på bilden. Aage tror jag han heter som står i mitten av bilden.

Annons:
KjellRu
2013-03-21 21:52
#1

Aage Agerström, i mitten är  OK.

Han som står till vänster om honom liknar "kulingen" Melin.

På Aages högra sida står en som liknar Erik Wilhelmsson, ägare till Ägh:s läderaffär.

Bakom honom i mörk kostym ser ut att vara Stig Ekroth,som hade Villans Radio & TV,  i samma hus som Du bodde.

Ariis
2013-03-22 10:46
#2

Jaaaa nu känner jag igen Erik W. Han är ju farbror till en god vän till mig och jag har träffat honom. Men han såg ju så ung ut här. Men jag bodde inte på Stallgatan då och fanns det en förresten TV affär på Åsbogatan? Jag betvivlar inte dina kunskaper men har inget minne av det alls. När jag flyttade dit fanns det en mjölkaffär (lösvikt), tobaksnisse, frisör tror jag och så Olles livs. Möjligen har jag ett minne av en källarlokal men det kan väl inte vara den du menar? Det blir ju liksom en ny tråd men jag kan inte låta bli att haka på det du skriver. Du vet ju så mycket. Tack för svaret.

Ariis
2013-03-22 10:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har jag lagt in det som jag har fått reda på. En del är lite osäkra och jag vet fortfarande inte om detta är fotbollskillar med fruar, eller om det är relaterat till Grönvalls. Fru Hule, som någon tipsat mig om, skulle haft en matservering på Strandgatan kan det vara en ledtråd?

KjellRu
2013-03-22 12:33
#4

Stig Ekroths, Villans Radio&TV fanns på Stallgatan 2B,på gaveln mot Planteringsvägen, på 60-talet, var tidigare på Malmvägen i Skörpinge.

Ariis
2013-03-26 08:20
#5

Jo du har nog rätt, eller det har du även om jag inte minns det;-) det var väl på hörnet ner i källaren då antar jag. Konstigt att jag glömt bort det så fullständigt… Jag minns däremot att man kunde hyra frys i ett av de gula husen nere i källaren. Frysen var inte stor det minns jag.

Upp till toppen
Annons: