Annons:
Etiketthembygdsparken-thorslund
Läst 4791 ggr
Ariis
9/22/10, 9:29 PM

Esther?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är kul att läsa om minnen som jag har gemensamt med medlemmarna så jag lägger nu ut en bild som kanske kan få igång lite minnen och berättelser. Själv hittade jag en bild i tidningen HD där jag var med på bilden tagen på Thorslund. Jag är den i mitten som sätter handen på munnen när bilden tas. Tror jag, jag stod där i alla fall och jag tycker att det ser ut som jag. Men det finns säker fler som var på Esther och dansade och hade kul. Ni kanske också var med på Kinks konserten och då också på bilden.

Annons:
AndersE
9/23/10, 12:00 PM
#1

Jag är för ung, så jag missade den tidiga Esther-epoken. Däremot har jag varit på No2.

Johnny
9/26/10, 6:41 PM
#2

Kul, ja, JÄTTEKUL, det hade jag. Cool

Jo, jag såg Kinks, men jag stod längre bak, om jag minns rätt. Esther och popgalorna på Folkets Hus, de´ va´ tider, deFlört

Ariis
9/29/10, 1:26 AM
#3

Jag minns en del personer som var där. Kutte som var diskjockey lite då och då och så lärde jag känna Laban, en tuff kille som jag såg första gången ovanpå en annan kille som kallades "fimpen" i ett mildare slagsmål. 30 år senare var vi fortfarande vänner - då tänkte jag att "kan man inte slå dom är det lika bra att bli vänner". Jag gick i mitten av Kinkskonserten helt slut av allt stojet och musiken, det sista jag hörde var "all day and all of the night…" sen hämtade jag min jacka och drog. Fast disko gick jag på regelbundet där och vissa kvällar glömmen man inte. Vi brukade gömma vin i buskarna utanför för det var dyrt med öl därinne. Jag kan anta att det finns flaskor kvar fortfarande, väl gömda och glömda av de som lagt dom där.

Johnny
9/29/10, 7:20 PM
#4

Jag minns inte om jag var med om hela konserten?Oskyldig

Men, något annat som jag minns var de fina "årgångs-viner" vi drack, och ibland gömde. Och glömde.

Vad sägs om Villa Franca, Castello, och Fragal. Inte att förglömma vinernas vin från Ungern, tror jag, Beyaz. Någon har sagt något, i stil med — Halvsött, odrickbart med smak av wellpapp och sur disktrasa.

Jag har inte smakat vare sig på wellpapp eller disktrasa, så det är ju fullt möjligt att det skulle smaka så?

Har för mig att någon av dessa viner, kostade 3:75:-, för en 75:a. Vi snackar nu runt 66—67?

Återigen, mycket kul hade man.

Ariis
9/29/10, 8:01 PM
#5

Vi pratade lite då om Morbror David som sällskap, kommer du ihåg det vinet? Allt sånt smakade rätt illa och det var väl räddningen att man inte blev så full. Jag drack inte öl på den tiden och vin var det enda valet och när det inte ens var gott så blev jag alltid den som var nyktrast på festerna. Men det ångrar jag inte. numera kan jag dricka öl - god öl och inte så mycket.

Johnny
9/30/10, 8:34 AM
#6

Jo, jag träffade honom vid två tillfällen.Skrikandes

Upplevde Morbror David som sträv och osmaklig. Därför blev det kort bekantskap.

Annons:
Ariis
10/25/10, 11:47 PM
#7

Nu har jag lagt upp en sida med mina bilder från Esther det mesta när det brunnit ner precis. Jag undrar om det finns någon här som har bilder från Esther/Thorslund som man kan lägga in på sidan för att visa lite grann hur det såg ut där inne. Det vore också roligt att läsa anekdoter från discot om det finns någon som har minnen kvar från den tiden.

Yred3
10/31/10, 11:38 PM
#8

Ja, jag kunde inte se något= det fungerade inte.

Ariis
11/4/10, 3:56 PM
#9

Ja det blev nog lite fel nu skall det fungera som jag tror. Gå till huvudsidan och klicka på Thorslund.

Upp till toppen
Annons: