Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1888 ggr
AndersE
2009-12-03 17:49

Tävling 3 - humor

Du tävlar genom att lämna in en bild och/eller en berättelse som beskriver en rolig händelse.

Berättelsen kan vara sann eller mer skröna-betonad med anknytning till Ängelholmsbygden.

Du ska ha rättigheterna till bilden/berättelsen och genom att lämna in den ger du din tillåtelse till att den publiceras på Engelholmiana.ifokus.se.

De inlämnade bidragen bedöms enväldigt av Engelholmianas värd och Medarbetare och vinnare meddelas efter jul.

Vill du veta vilka priserna är?

Annons:
AndersE
2009-12-03 17:50
#1

Priser:

  1. Ett antikvariskt exemplar av Victor Linders "Livet i Luntertun" med berättelser och skrönor från Ängelholms tidiga 1900-tal
  2. Ett exemplar av min bok "I skuggan av ett slott" om slottet Trolleholms gårdssmed Sven Holmberg och hans hustru Emma
  3. Ett nytt exemplar av en Ängelholmsbok från 1990-talet

Skicka ditt bidrag till engelholmiana

AndersE
2009-12-04 12:34
#2

Jag vet att det finns många roliga berättelser från olika tider i Ängelholm med omnejd. Det vore kul att få några på pränt. Kanske finns det då andra som kan fylla på med mer fakta kring dem?

Jag har t.ex. hört flera om vår siste borgmästare "Bevon". Säkert finns de i olika varianter och säkert fler än de jag hört. Och nog har det hänt underhållande saker efter Bevon?

AndersE
2009-12-09 18:10
#3

Ställ inte för stora krav på dig själv! En rolig historia med någorlunda verklighetanknytning kan duga bra…

Det går bra att lämna in svar hela året ut!

Mellandagarna kan vara perfekta för att sitta ner och knåpa ihop ett bidrag…

Denna kommentar har tagits bort.
AndersE
2010-01-04 14:53
#5

Jag gissar att många passar på att ha lite ledigt även denna vecka?

Fredag 8/1 blir sista dagen att bidra!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: