Annons:
Etikettängelholms-stad
Läst 552 ggr
Hans Jacob
2018-06-20 14:08

Telefonkiosker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad hade Ängelholms telefonkiosker för färg? Göteborg hade ljusblå, Malmö mörkgröna men vad hade Ängelholm? Eller var de Tele-orange

Dessutom var låg de? Fanns det en på Stortorget, en i östra Stadsparken en på södra delen av Lilla torg?????

Någon som minns dessa nu helt försvunna små hus.

Hans

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Annons:
AndersE
2018-06-21 09:38
#1

Jag minns telefonkiosker som gröna. Det fanns en på Stortorget där det väl ännu står en om än av "retro-modell".

Jag vill minnas en vid Stadsparken, precis mittemot sko-affären, alltså västra delen av parken. 

Nog fanns det en vid Telia/Posten? Och en vid Nya Torg, men var? Måste  funnits vid Järnvägsstation och vid Lasarettet. Får nog titta igenom gamla vykort…

Vad menar du med "Lilla Torg?

Johnny
2018-06-21 10:23
#2

Har för mig att det stod en på Nya Torg, utmed Vaktgatan?

Hans Jacob
2018-06-21 11:53
#3

Jag menade Nya torg

Kommer ihåg den vid stadsparken mitt emot Sko-Rönne,  den på Nya Torg tror jag stod i hörnet Vaktgatan Nytorgsgatan.  Låg den på Stortorget någonstans längs Järnvägsgatan?

Sedan tror jag det låg ett par på Rönnegatan utanför post o Telegrafhuset, jag vet att det fanns telefonbås inne i Telegrafhuset.

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Upp till toppen
Annons: