Annons:
Etikettbarkåkra
Läst 1747 ggr
Hans Jacob
9/6/18, 8:33 AM

Villa med affär i Skälderviken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet var denna villa med affär fanns (eller finns) i Skälderviken?

Har en notis om att kortet skulle vara från 1914 men dateringen är osäker.

Någon som vet något

Med vänlig hälsning

Hans

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Annons:
Johnny
9/6/18, 3:18 PM
#1

Nja, minnet glesnar ju äldre man blir. Vemodigt och beklagligt. Svårt, men det ringer ingen klocka för perioden 57-69, kan ju givetvis ha en glipa för just de huset.

Hans Jacob
9/6/18, 3:38 PM
#2

Håller med minnet är inte alltid pålitligt. Min period är från 1965 till ca 1985. Vi hade posten , en del affärer och om jag mins rätt sparbanken där.  Trots att jag gick i Magnarps skola hade vi slöjd o en del gymnastik i Errarps skola

Kan inte placera huset trots det speciella tornet…..

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

AndersE
9/6/18, 5:47 PM
#3

Känner inte igen det. Tittade i mina Skälderviken-vykort men hittade det inte.

Hans Jacob
9/7/18, 9:46 AM
#4

Det ligger på tradera just nu. Blev nyfiken då jag inte heller kände igen det.

Säljaren säger det är från Skälderviken (och stilmässigt verkar det ju inte vara omöjligt)

Skulle kunna vara Mölle också…..

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Tordmulen-11
9/12/18, 2:59 PM
#5

Jag skulle nog våga sätta en liten peng på att det är Hotellvägen 3 - huset finns kvar, fast trappan till tornet är borta och ersatt med en balkong på vardera våningsplanet.

Hans Jacob
9/12/18, 3:27 PM
#6

Tackar!!

Letar bilder o fakta om Ängelholm under 60 och 70-tal. Framför allt centrala stan

Hälsningar

Hans

Annons:
AndersE
9/12/18, 4:45 PM
#7

Hotellvägen 3 från Google Streetview:

Hotellvägen 3

Johnny
9/12/18, 9:21 PM
#8

Nja, är inte så säker på det? Fast det där med minnet och spratt osv…

Johnny
9/12/18, 10:27 PM
#9

Vid närmare eftertanke och funderingar, så kan det nog stämma. Där bodde tre kompisar, så jag har varit där många gånger. Ska göra ytterligare några efterforskningar. Huset hade en annan färg under sextiotalet.

Johnny
9/13/18, 9:09 AM
#10

Du, Tordmulen, du kunde ha satt en hel papperspeng, visst är det Hotellvägen 3. Som sagt där har jag varit ofta. 

Det måste ha varit mitt alltmer glesa minne och den vita färgen som spelade mig ett spratt!

Upp till toppen
Annons: