Annons:
Etikettängelholmsbygden
Läst 2997 ggr
AndersE
2/4/09, 10:46 AM

Flygbilder

Att titta på flygbilder tror jag nästan alla tycker är fascinerande. Särskilt om bilderna har några år på nacken. Det är väldigt intressant att jämföra bilden med sina egna minnesbilder och med hur det ser ut idag.

Jag har laft ut några vykort över Ängelholm och där finns en avdelning med flygbilder. Titta gärna!

Lunds Universitet har också lagt ut flygbilder på nätet. Här handlar det om 492 flygbilder över hela Skåne, fotograferade under åren 1938-1947.

Här är en direktlänk till flygbilderna. Man ser först en karta. Eftersom bilderna tar lång tid att ladda ner kan man först välja området man vill titta på i kartan innan man "slår på" själva fotot. Instruktioner finns under kartan.

Ha så kul!

Annons:
AndersE
2/5/09, 12:29 AM
#1

En del flygbilder finns med på den här väldigt trevliga och personliga sidan.

http://hazzesfoto.se/Internetangelholm/

Ta er gärna tid att gå igenom bilderna och läs texterna. Så relativt enkelt, men mycket sympatiskt kan man dela med sig av bilder, minnen och kunskap.

En av mina stora förhoppningar med Engelholmiana är att en hel del nya bilder ska leta sig fram ur byrålådorna och hitta hit.

MadsG
10/3/09, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har några jordnära flygbilder.

Från Ängelholms Flygklubb.

MadsG
10/3/09, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En dålig bild, men bara för att det är Viktor Kalle.

MadsG
10/3/09, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här i luften med Elisabeth.

AndersE
10/4/09, 1:01 AM
#5

#2-4 Trevligt! Jag har själv en hel del bilder från när jag segelflög i Höganäs. Bilder som jag borde göra något med…

Upp till toppen
Annons: