Linbastu?
Finns det någon som känner till något om gamla tiders linberedning?
Jag tror att bilden är interiören på en linbastu för torkning av lin. Linbastuar var oftast gemensamma för en by och låg avsides.
Mer bakgrund här.
Det finns ju indikationer på att byggnaden använts vid linberedning. De redskap som syns på bilden är linbråkor. Själva bastun har nog i så fall varit i utrymmet bakom dörröppningen.

Så måste det vara. Det man ser är interiören på en s.k. brydestua (där linet bröts och bereddes efter torkningen i linbastun). Linbastun ser man ingången på.
Det finns en restaurerad brydestua och linbastua i Förslöv. Den finns även på bild i Wikipedias artikel om linberedning.
Linberedning var en komplicerad och arbetskrävande process. Jag undrar hur länge Magnarp använde sin brydestua/bastua. Den ser ut att vara dåligt underhållen på 1920-tals bilden.

Det är alltid intressant att se gamla miljöer. På de fina bilderna ser gården väldigt trevlig och idyllisk ut.

#5,6 Intressant.
Lite bilder från modern hobbyodling av lin finns här.
Ja. det var fina bilder och bra information. För några år sedan var jag på jag efter liknande artiklar om lin för undervisning i skolan. Hittade det enbart i Norrländsk uppslagsbok.