Annons:
Etikettängelholms-stad
Läst 3089 ggr
Ariis
2010-08-24 23:20

Tefatsgläntan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon som har personliga minnen från tefatsgläntan innan dom la dit cement i spåren efter det påstådda tefatet? Jag var där med Gösta Carlsson och en del av mina vänner för en utfrågning angående landningen. När vi rekogniserade en tid före mötet så fanns det inga ringar i cement och jag har foton från gläntan då. Sen träffade vi Gösta och han hade en historia då om att några journalister hade grävt upp ringarna och att han hade cementerat dom för att dom skulle synas bättre. Jag påpekade då att den "inre" ringen var centrerad exakt men det var den inte på flygfotot och man kunde faktiskt se spåret i gräset utanför cementeringen. Några dagar senare så fanns det en ring till på platsen där jag hade pekat ut spåren. Skriv om ni vet något om gläntan det vore kul att läsa. Eller vad ni helt enkelt tror om händelsen.

Det är jag i silverjackan och röda byxor - det var ju trots allt -72…

Annons:
Ariis
2010-08-24 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gösta Carlsson hade tidigt framträtt i tidningen här är en notis från 1952. Fler udda notiser finns på min enkla hemsida.

AndersE
2010-08-24 23:40
#2

#0 Jag var där innan cementen kom på plats. Minns hur ringarna fanns där med ren sand där inget växte, resten av ytan var gräs. Grenarna runt gläntan vände av på ett märkligt sätt då de nådde gläntan.

Jag var tonåring då och tyckte det var magiskt och spännande. På ett sätt jag inte tror man upplever idag.

Sara01
2010-08-25 22:06
#3

Är fotot från 1972? Vet du vilka övriga på bilden är? Tycker mig känna igen någon.

Ariis
2010-08-26 16:48
#4

Nja det var ju ett tag sen men efter Gösta och hans kompis står Ingemar, sen jag med flickvännen doldsen två flickor som jag säkert minns namnet på snart …  Eva heter antagligen den ena av dom och kanske var det Maria den andra. Sen tror jag det är Thomas och lägst till vänster Staffan. Men som sagt det är 38 år sen och jag minns inte alla medlemmarna i Engelholms Metafysiska Förening även om vi bara var 40 stycken. När och om jag hittar en tidning som vi gav ut så kan jag kolla, medlemmarna angavs där nämligen. Sedermera övergick föreningen till att syssla med musik enbart och kallade sig Engelholms Musik Förening. Detta för att kunna återanvända medlemskort och postbox!

Upp till toppen
Annons: